Conflictbemiddeling training

Complimenten

Een in company training november 2001 leverde een score van 8,5 voor de trainer en 8 voor de training op. Met name werden de rollenspellen, de bewustmaking van attitude en de oefening van LSD-techniek gewaardeerd. Opmerkingen: "genoten van de geboden structuur; inspirerend en hoopvol dat zelfs complexe conflicten met slachtoffers succesvol door partijen worden opgelost. Weggezakte technieken zijn nu weer paraat."

Deelnemers aan een driedaagse training schreven op 10 oktober 2000: "Helder & duidelijk in argumentatie. Boelrijk weet waar hij over praat, geeft duidelijk praktijkervaringen weer." "Duidelijk de voor- en nadelen van mediation aangegeven"; goede boodschap: blijf dicht bij jezelf in wat voor diensten je verleent." en "Erg leuk om 'anders' te leren denken dan conventioneel; Veel diepgang (soms zelfs ethische vragen) en veel strategieŽn & trucs gegeven."

Training conflictbemiddeling

Training conflictbemiddeling

inhoud

doel

1. gesprekstechnieken

luisteren, samenvatten, doorvragen

vaardigheden toepassen

2. onderhandelen

Harvard onderhandelingsmethode

standpunt van belang onderscheiden

3. conflictbemiddelingstechniek

fasen in conflictbemiddeling

fasen onderscheiden

4. conflictbemiddelingstechniek

technieken voor fasen

fasen begeleiden

5. geÔntegreerde techniek

overgang procesfasen

afsluiten van procesfase

6. fijnslijpen

impasses opheffen

oplossing bereiken

7. assessment

informatie & werving

info over ADR

8. organisatie

randvoorwaarden

draagvlak & inbedding creŽren

Bijzonderheden Deze training wordt ondersteund door ons leerboek: Mediation als Alternatief 2010;  Bemiddeling als Alternatief, handreikingen voor hulp- en dienstverleners. Utrecht: Bohn Stafleu van Loghum 2001, isbn 903133636x.